Boken vi trengte da vi begynte som journalister. Og som vi og mange flere egentlig fortsatt trenger, når vi tenker oss om.
Det finnes et par bøker om kulturjournalistikk på markedet. Det de har til felles, er at de er til liten hjelp (1) for folk som ønsker en praktisk veiledning til hvordan bli en bedre kulturjournalist, eller (2) for journalister som ønsker å lære mer om å jobbe og publisere 100 prosent digitalt.
Det er altså ingen lærebøker på markedet nå for journalister som jobber i dagens medievirkelighet. Det ønsker vi å endre.
ALT PÅ DIGITALT
Journalistikk skapes og brukes på nett i dag. Det tar ikke mange lærebøker høyde for. Unntatt denne.
OM HELE PROSESSEN
Fra idémyldring til publisering, for alle fra frilansere til avdelingsledere. Denne boken dekker alt innenfor feltet.
INGEN PÅSTANDER UTEN DEKNING
Vi koker ikke suppe på spiker. Hele boken bygger på data. Bunnsolide, kvalitetssikrete data som gir oppsiktsvekkende informasjon.
Tonje Aursland - mangeårig leder for kulturavdelingen i Bergens Tidende, erfaring også fra NRK
Lars H Ursin - mangeårig kulturjournalist i Bergens Tidende, også frilanser blant annet for BBC
HVA SKJER NÅ
Boken er nå i planleggings- og prosjektfasen. I løpet av våren 2017 kommer en mer detaljert fremdriftsplan.
FOR MER INFORMASJON
Følg med på disse sidene. Vi oppdaterer med detaljer underveis. Kontaktinfo kommer - er du virkelig nysgjerrig, finner du oss nok.