Kulturjournalistikk

Digital kulturjournalistikk

Boken vi trengte da vi begynte som journalister. Og som vi og mange flere egentlig fortsatt trenger, når vi tenker oss om.

 

Det finnes et par bøker om kulturjournalistikk på markedet. Det de har til felles, er at de er til liten hjelp (1) for folk som ønsker en praktisk veiledning til hvordan bli en bedre kulturjournalist, eller (2) for journalister som ønsker å lære mer om å jobbe og publisere 100 prosent digitalt.

 

Det er altså ingen lærebøker på markedet nå for journalister som jobber i dagens medievirkelighet. Det ønsker vi å endre.

ALT PÅ DIGITALT

 

Journalistikk skapes og brukes på nett i dag. Det tar ikke mange lærebøker høyde for. Unntatt denne.

OM HELE PROSESSEN

 

Fra idémyldring til publisering, for alle fra frilansere til avdelingsledere. Denne boken dekker alt innenfor feltet.

INGEN PÅSTANDER UTEN DEKNING

 

Vi koker ikke suppe på spiker. Hele boken bygger på data. Bunnsolide, kvalitetssikrete data som gir oppsiktsvekkende informasjon.

HVEM ER VI

Tonje Aursland - mangeårig leder for kulturavdelingen i Bergens Tidende, erfaring også fra NRK

Lars H Ursin - mangeårig kulturjournalist i Bergens Tidende, også frilanser blant annet for BBC

HVA SKJER NÅ

 

Boken er nå i planleggings- og prosjektfasen. I løpet av våren 2017 kommer en mer detaljert fremdriftsplan.

FOR MER INFORMASJON

 

Følg med på disse sidene. Vi oppdaterer med detaljer underveis. Kontaktinfo kommer - er du virkelig nysgjerrig, finner du oss nok.